Maak direct een afspraak

PERSBERICHT - L'Oréal Nederland negeert uitspraak Reclame Code Commissie

28-03-2013

Geen beroep L'Oreal

L’Oréal Nederland heeft geen beroep aangetekend tegen het oordeel van de Reclame Code Commissie dat de reclame uitingen van Revitalift Laser X3 crème misleidend zijn. Het bedrijf lijkt zich echter niets aan te trekken van de tik op de vingers.

Met het definitief worden van de uitspraak van de Reclame Code Commissie van 11 maart jl. zou L’Oréal haar reclame uitingen moeten aanpassen. Dit is echter niet het geval, iets wat zeer ongebruikelijk is.

Reclame Code Commissie

In 2011 werd in maar liefst 98% van de gevallen opvolging gegeven aan een uitspraak van de Commissie. Naar aanleiding van een klacht van esthetisch arts Stephan Marks stelde de Commissie dat L’Oréal de effectiviteit van Revitalift Laser X3 op misleidende wijze vergelijkt met die van een CO2 laser.

Cosmetisch Arts Stephan Marks

Marks werd op alle onderdelen van zijn klacht in het gelijk gesteld. De instellingen van de door L’Oréal gebruikte CO2 laser zouden slechts suboptimaal zijn geweest. Zo maakte de test slechts gebruik van de aller-lichtste stand en vond er slechts één sessie plaats waar er vier worden aanbevolen.

Ook de twaalf weken die nodig zijn om maximale rimpelverandering waar te nemen, lapte L’Oréal aan haar laars. Een ander punt waarin L’Oréal de Reclame Code Commissie tegenover zich vond betreft het gebruik van resultaten uit twee andere studies, waarmee ten onrechte wordt gesuggereerd dat deze uit de vergelijkende studie met de CO2 laser komen.

Kliniek voor Esthetische Geneeskunde

Stephan Marks, die een praktijk voor Esthetische Geneeskunde heeft in Amsterdam, stoorde zich aan de suggestie dat een crème even effectief zou zijn als CO2 laser. Hij vond de Reclame Code Commissie aan zijn zijde. Nu is het wachten op L’Oréal.

Bron: Kliniek voor Esthetische Geneeskunde Amsterdam